Geoblog.pl    kastaniety    Podróże    Romania 2007    BuÅŸteni - powrót z Bucegi
2007

Buşteni - powrót z Bucegi

Rumunia
Rumunia, BuÅŸteni

Schronisko opuściliśmy ok 9 rano. Dobrze się spało :)
Ranek był chłodny i początkowo szliśmy w chmurach. Choć już doliny prześwitywały rozświetlone słońcem.. A że szliśmy w dół wyszliśmy z chmur jeszcze szybciej i chwilę później o chmurach zapomnieliśmy. Piękne nasłonecznione góry.
Gdy doszliśmy do trochę niższych partii w oddali dostrzegliśmy stado dzikich koni. Piękny widok! :)

Innym szlakiem, trochę okrężnie, po prawie 5h marszu doszliśmy do naszej kolejki. Taki był plan. Zwykle staramy sie wracać inną drogą.

W drodze mijaliśmy owce, krowy (widoki, jak z reklamy znanej fioletowej czekolady;) ).
Zwykle przy stadach krzątały się psy pasterskie, o których sporo jest opisów na różnych forach i w przewodnikach. Otóż psy te mają podobno rzucać się na obcych, kręcących się w pobliżu stada, które owe psy pilnują. Nie twierdzę, że to głupota, absolutnie. Warto być na to przygotowanym. Nam na szczęście jeden z psów tylko stracha napędził, kiedy to nagle wybiegł zza krzaka i pędził prosto na nas!..... już, już był tuż.... ominął nas i pobiegł dalej za swoim celem:)
Kamienie jednak w rękach ciagle mieliśmy.
Mówi się, że w razie ataku warto udawać, że bierze się do ręki kamień i należy wziąć zamach, jakby chciało się nim rzucić.
Czy działa?
Nie wiemy, nie musieliśmy tego na szczęście sprawdzać - psiaki są bardzo towarzyskie:)